<
No active "ca-sidebar-197687" sidebar

FOTO: Rekonštrukcia cesty medzi Muráňom a Prednou Horou sa skončila. Situácia spred roka by sa už nemala zopakovať

2. decembra 2021 | |  | 
Zdroj: BBSK

MURÁŇ/PREDNÁ HORA - Investícia, ktorá bola vyčlenená na rekonštrukciu cesty II/531 medzi Muráňom a Muránskou Hutou – časť Predná Hora, bola úspešná. Rekonštrukcia cesty, ktorú zničili prudké prívalové dažde, trvala desať mesiacov a patrila medzi najnáročnejšie v kraji.

Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) a zhotoviteľ splnili to, čo sľúbili. Stavebné práce kraj stáli viac ako 7,5 milióna eur na úseku dlhom päť a pol kilometra. Informovala o tom hovorkyňa BBSK Lenka Štepáneková.

Článok pokračuje pod reklamou


„V realite je však za ňou omnoho viac, ako len štatistiky. Išlo o jednu z najnáročnejších rekonštrukcií v kraji vôbec, o to viac, že nebola plánovaná,“ uviedla Štepáneková.

„Symbolicky sme sa stretli tu, priamo na ceste II/531, aby sme dali finálnu bodku za mimoriadne náročnou rekonštrukciou úseku medzi obcami Muráň a Muránska Huta. Cestu tu 28. júna minulého roku poškodili prívalové dažde tak závažne, že v niektorých úsekoch doslova prestala existovať. V oblasti Muránskej planiny padlo vtedy za 24-hodín až 132 milimetrov zrážok a taký dážď si nikto z miestnych nepamätal,“ pripomenul predseda BBSK Ján Lunter na tlačovom brífingu.

Zdroj: BBSK

Situáciu, ktorá vznikla v roku 2020, župa ihneď riešila. „Predseda BBSK vycestoval do regiónu a zúčastnil sa na zasadaní bezpečnostnej rady. Stretnutia s predstaviteľmi a obyvateľmi dotknutých obcí odvtedy absolvovala župa viackrát a o všetkých svojich krokoch neodkladne informovala,“ uviedla Štepáneková. „Môžem povedať, že sme to všetci spoločne zvládli. Ďakujem všetkým, ktorí sa snažili byť nápomocní a boli trpezliví,“ povedal Ján Lunter.

Článok pokračuje pod reklamou


Vyjadril sa aj projektový manažér závodu Inžinierske staviteľstvo spoločnosti Skanska SK a zhotoviteľ Ivan Gajdoš. „Za desať mesiacov sme zvládli zložitú rekonštrukciu poškodenej cesty, či už z pohľadu objemu prác i náročnosti časového harmonogramu. Vyčlenili sme na ňu potrebné mechanizmy, potrebné pracovné kapacity a dnes môžeme obyvateľom Muráňa odovzdať dôležitú spojnicu pre ich každodenné fungovanie. Ďakujeme za ich trpezlivosť pri potrebných uzáverách, ďakujeme vedeniu BBSK za ústretovú spoluprácu a našim zamestnancom za vysoké pracovné nasadenie,“ uviedol.

Rekonštrukcia cesty trvala od 16. októbra minulého roka. „Počas dvoch mesiacov, až do jej čiastočného sprejazdnenia 18. decembra, tu ľudia i mechanizmy pracovali v nepretržitej prevádzke. Denne tu bolo v nasadení 30 až 60 ľudí, v závislosti na prácach, ktoré spoločnosť Skanska SK práve vykonávala,“ priblížila Štepáneková.

Zdroj: BBSK

Bola to prvá stavba na Slovensku, pri ktorej použili špeciálnu techniku

Peter Ošvát, vedúci strediska závodu Inžinierske staviteľstvo spoločnosti Skanska SK, sa vyjadril, že najväčšou výzvou bolo popasovať sa so začiatkom stavby, keď bolo na zničenej ceste potrebné vybudovať prístupové cesty a realizovať práce vo vysokom tempe na krátkom úseku. „V tom spočívala aj náročnosť celej stavby, keď to porovnáme napríklad s výstavbou diaľnice. Na ceste II/531 sa nachádzame na úzkej ceste, kde je obmedzený prístup pre prísun materiálu, presun strojov a ľudí, pohyb mechanizmov,“ dodal.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross