<
No active "ca-sidebar-197687" sidebar

Aký bol rok 2021 v našej redakcii? Rimavu, Echoviny a Novohradské mesačne čítalo okolo 200-tisíc ľudí

Daniel Csúr. Foto: E. Nagyová

Rimava.sk, Echoviny.skNovohradské.sk. Tri portály, ktoré sa tento rok spojili pod jednou značkou. Rimava si vo februári ako najväčší spravodajský web v Gemeri a Malohonte prešla niekoľkými významnými zmenami. Tou hlavnou bolo spojenie síl s rimavskosobotskou digitálnou marketingovou agentúrou Prognessa, ktorá sa postarala o skvalitnenie služieb v oblasti reklamy a dizajnu spravodajských webov.

O mesiac neskôr do mediálneho portfólia pribudli Echoviny a v lete sa ponuka spravodajských webov rozšírila aj do susedného regiónu vďaka Novohradské.sk.

Aká je návštevnosť webov? Chcú sa rozšíriť aj do ďalších regiónov? Čo ponúkne nový rok a čo prinesie značka Mediálna.sk, ktorá spojí tri regionálne weby?

Zdroj: Mediálna.sk

Aj tieto otázky sme položili Danielovi Csúrovi, zakladateľovi značky Mediálna.sk.

Článok pokračuje pod reklamou


Vo februári tohto roka ste prebrali portál Rimava.sk. Prečo?

Vnímal som, že Rimava má dlhoročnú tradíciu, je čítaná a veľmi obľúbená. Keďže naša agentúra predtým s portálom spolupracovala, uvedomil som si, že by sme spojením mohli našim zákazníkom ponúknuť kvalitnejší priestor na reklamu. Bývalé vedenie a redakcia urobili kus dobrej roboty. My sa na tom snažíme stavať a prinášať nové veci.

Ako sa prevzatie odrazilo na forme a obsahu oboch portálov?

Začali sme sa viac venovať technickej stránke. Najväčšou zmenou prešli Echoviny, ktoré dostali kompletný redizajn. Je pravda, že máme ešte čo zlepšovať, ale Echoviny sú na tom z pohľadu návštevnosti omnoho lepšie ako predtým.

Vďaka Prognesse sa k redaktorom dostalo kvalitnejšie technické vybavenie. Tiež sme rozšírili redakciu o nových členov, vďaka čomu sa zvýšili čísla čítanosti a návštevnosti. Echoviny majú dnes o 50-60 percent viac zobrazení ako predtým, dobre rozbehnutá Rimava porástla o ďalších približne 20 percent.

Zdroj: Mediálna.sk

O akých konkrétnych číslach čítanosti hovoríme?

Echoviny mesačne číta necelých 10-tisíc ľudí, Rimava má okolo 130-tisíc unikátnych návštevníkov a Novohradské medzi 30- až 40-tisíc.

Vedeli ste?

- že portál Rimava.sk prevádzkuje najväčší inzertný portál na juhu Slovenska inzercia.rimava.sk?
- že pod Rimavu patrí aj menu.rimava.sk, kde môžete nájsť najnovšiu ponuku reštaurácií z Rimavskej Soboty?
- že všetky weby (rimava.sk, echoviny.sk, novohradske.sk, inzercia.rimava.sk a menu.rimava.sk) mesačne číta viac ako 200-tisíc ľudí a spolu dosahujú vyše 1 milión zobrazení stránok?

V júni do portfólia pribudol portál Novohradské.sk. Prečo ste sa rozhodli rozšíriť aj na tento región?

V Novohrade fungoval a dodnes funguje portál zo siete MY, ktorý patrí pod veľké vydavateľstvo. Chýbal mi tam však ďalší lokálny web, následkom čoho bol Novohrad informačne podvyživený. Novohradské.sk sme postavili na úspešnom koncepte Rimavy a lučenec.online, takže obsah tvoria autorské články a nie prevzaté texty z tlačových agentúr.

Naším cieľom je spravodajsky pokryť región od Veľkého Krtíša po Rožňavu, hoci si uvedomujeme, že niekde je pokrytie silnejšie a niekde slabšie. Napriek tomu takto dokážeme prinášať informácie z rôznych miest a obcí šiestich okresov a našim klientom poskytnúť omnoho väčší priestor a kvalitnejšiu reklamu s veľkým pokrytím, ktorá je aj naďalej odlíšená od spravodajského obsahu.

Keďže cena reklamy sa počíta na základe počtu zobrazení, som rád, že Rimava, Echoviny aj Novohradské sú v tomto nastavené férovo a výhodnejšie ako konkurenčné portály.

Znamená to, že by ste sa chceli rozšíriť aj na ďalšie regióny?

Plány i priestor na rozvoj stále sú, ale to je otázka budúcnosti. Vieme, že na juhu Banskobystrického kraja sme silným hráčom. V Lučenci je silná konkurencia, no v rámci Rimavy a Echovín sme vysoko najčítanejší. Preto sa chceme sústrediť najmä na udržanie a zlepšovanie kvality už existujúcich portálov.

Koľko ľudí pracuje v redakcii?

Dovedna v celom tíme pracuje osem ľudí, ktorí majú na starosti obsah, reklamu, manažment alebo technickú stránku. Najväčšiu časť tvoria redaktori.

Pomaly budete mať za sebou rok vo svete médií, ktoré poznačila pandémia. Mnoho firiem a obchodníkov muselo šetriť aj na úkor reklamy alebo mali zavreté prevádzky. Dotklo sa to ekonomickej stránky webov?

Tím Prognessy a redakcia Mediálna.sk.

Pandémia mala negatívny vplyv, ale sme stabilizovaní. Potvrdzuje to nárast počtu portálov či rozšírenie redakcie. Rimava má za sebou svoj najlepší a najčítanejší rok od založenia, a to čiastočne aj vďaka pandémii, keďže ľudia boli hladní po nových informáciách, ktoré sme im my pravidelne prinášali. Zároveň sme navýšili denný počet správ aj z iných oblastí a oslovili čitateľov aj z iných regiónov.

Na druhej strane, väčšinu našich zákazníkov tvoria firmy, organizácie a obchodníci z tohto mesta a regiónu, ktorí museli bojovať s opatreniami a následkami pandémie. S mnohými však máme vytvorené dlhodobé korektné vzťahy a fungujeme ako komunita.

Na základe toho nám spokojní miestni podnikatelia poskytujú určitý rozpočet, za ktorý dostávajú reklamný priestor a aj komfort v podobe rýchlych, kvalitných a čerstvých informácií z prvej ruky. Všetkým našim partnerom preto ďakujem, že sú s nami aj v týchto časoch.

Článok pokračuje pod reklamou


Niektoré celoslovenské médiá postupne pristúpili k spoplatňovaniu obsahu formou online predplatného. Plánujete sa vydať touto cestou?

Je pravda, že v malých regiónoch je veľmi náročné uživiť redakciu, keďže najväčšia časť z mesačného rozpočtu ide na platy redaktorov. Veľké médiá už dávno pochopili, že sa nedá udržať web len z príjmov z reklamy a vydali sa smerom online predplatného.

V budúcnosti niečo také nevylučujem. Neviem, čo nám doba prinesie a ako sa zmení ekonomická situácia. Momentálne ale na spoplatňovanie obsahu nevidím priestor.

Aké sú vaše plány na ďalší rok?

V roku 2022 chceme zaviesť jednu značku, ktorá by zastrešovala a podporovala všetky portály v našom portfóliu. Pod Mediálna.sk sa tak budú združovať Rimava.sk, Echoviny.sk aj Novohradské.sk.

Webov sa táto zmena nijako nedotkne, ostanú v nezmenenej podobe. V značke Mediálna.sk vidím najmä viac zaujímavých možností pre našich reklamných partnerov, ktorí takto budú môcť osloviť aj ľudí zo susedných okresov a budeme im môcť ponúknuť širší záber.

Máme energiu portály ďalej rozvíjať tak, aby rástli a aby sme vedeli prinášať obyvateľom našich regiónov to najkvalitnejšie spravodajstvo.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross